Holiday: Langkawi 2015 - Part 1

By Farhana IezAna - 2:44 PM

Assalamualikum..


Aku Trowback kish aku pergi Langkawi tahun 2015 ye. dh lama kan. so sah2 ada yang aku ingat dan ada yg aku xingat dh. aku buat entry ni utk kenangan aku. diary aku ao aku kisah apa klo dh bertahun baru aku nak trowback balik. hahaha

Ni holiday masa aku baru anak sorang. Arsya masa ni 9 bulan umur dia. budak ny senang bawak mana2 masa dia kecik. dia xbanyak kerenah pun. even perjalanan g Langkawi dr kl dr kol 11 malam - kol 7.30 pagi baru sampai kt Jeti Kuala Perlis. lama kan?? sebab ya kiteorg berhenti tido kt hentian gopeng. laki aku ngantuk giler then masa tu aku macam takut2 nak drive keta dia.

masa kiteorg g ni cuti sekolah. aku 2 keta dengan keluarga mertua sekali. holiday ni mmg kiteorg follow keluarga asben aku sebenarnya. since aku xpun xkerja masa ni mana mampu kan nak holiday jauh2 gitu. kiteorg kongsi homestay semua. tu rasa murah la sikit bajet ny.

Arsya dalam keta sepanjang perjalanan memang tido je. xde bangun2 nak susu pun. bagus tol budak ni tau. aku pun boleh tido2 sekali. sebelum kol 6 mertua aku dh sampai pun kt Jeti Kuala Perlis tu. dia terus je xde nak stop2 pun. lagipun jalan jem sebab banyak keta musim cuti sekolah ni. 

aku sampai jeti dh kol7.30pg gitu. mertua aku dh beli tiket naik feri dulu. tapi tu pun dapat kol10 punya feri. awal lagi semua dh full. huhu (agaknya orang kol 5 pagi dh beli tiket kot) hihi
so kiteorg sarapan dulu la kan kedai2 depan jeti tu. pasal parking keta kt jeti pun kiteorg parking kt deret parking khas utk teksi sebenarnya. so agak terjamin la letak keta kt situ. kiteorg dapat parking situ sebab ny pak mertua aku ni bawak teksi. dia g sini pun naik teksi, so awal2 dia mmg dh deal dgn geng teksi kt sana.

lepas sarapan, aku sempat tukarkan pampers, baju Arsya semua. bagi dia selesa kan. baru la dia xbanyak ragam nnt (walaupun dia ni mmg baik je sentiasa).

Rindu tau budak ni masa kecik.

Muka kami tak mandi sehari
sampai2 kt Langkawi dh tengah hari gitu, ada orang kereta sewa merangkap owner homestay dh tunggu kt sana untuk bawak kami pergi homestay dia. kiteorg sewa homestay kt 1 taman perumahan selepas MRSM langkawi Jalan Air hangat. 1 jalan nak pergi Wildlife Park. Homesaty kiteorg rumah terus 1 tingkat. lengkap dengan peralatan memasak. cantik, bersih juga la homestay dia tapi agak jauh kalau nak pergi belah2 chenang/cable car. tapi just nice kalau korang kaki shoping kt kuah tu. dekat juga la nk g kuah. oh lupa nak cakap kiterog sewa sekali kereta avanza sebab 1 family untuk 7 orang + 1 baby. so senang elok la kot nak avanza. 3 hari 2 malam sekali kereta rm600 lebih je. murah ke idok??? tapi tu tahun 2015 ye. bukan sekarang, sekarang aku xtau.

sampai2 je homestay kiteorg mandi dulu, rest sekejap pastu baru keluar balik untuk jalan2. first kiteorg pergi shopping dulu kt pekan kuah. on the way nak menghala ke pekan kuah tu, kiteorg jumpa Idaman Suri dulu. just servey2 harga tengok barang semua pastu ada kot terbeli sikit2 barang rumah kt sini. tapi korang jangan pulak cari coklat kat sini ye, memamg tak akan jumpa la. sini semua barang2 rumah je.

pastu tak sedar dh petang, semua lapar. kiteorg makan kt kedai2 makan area kuah jugak, ada banyak kedai2 makanan panas masakan thai kt depan Bella Vista Resort & Spa. Sedap & Murah juga la kt situ, kiteorg macam biasa order 2-3 jenis ikan, pastu tomyam, sayur kailan ikan masin, telur bungkus apa semua bagai. dalam rm100 lebih je kot. better la kot dr makan kt area chenang yang agak mahal kn. (org cakap la)

pastu sebelum maghrib kiteorg balik ke homestay semula sebab semua dh letih kan nak rehat since dr malam semalam penat drive jauh2.

so nanti aku continue kat entry lain ye. 

  • Share:

You Might Also Like

0 comments