Masuk 30 series Dah....

By Farhana IezAna - 3:24 PM

Assalamualikum...


Tahun ni buat semua yang lahir tahun 1989, maka anda dah masuk 30 series aka 30 tahun dah. Harini tarikh hari lahir aku juga. so 1st entry buat tahun 2019, aku mula kan harini juga.

umur dah meningkat naik, tapi diri kita ni camne agaknya ye. makin kearah baik ke ke arah buruk @ sama je. hidup ni normal la kan ada turun naik nya. tapi aku bersyukur masih disisi orang yang sama, ada anak2 yang makin membesar, masih ada ibu bapa.

tahun 2018 dalam family rapat aku, aku kehilangan nenek (sebelah abah) pada 13/11 haritu. arwah memang tak ada sakit pape cuma dia sakit tua jela. dah sampai ajal kan. tapi aku tak sempat juga la jumpa arwah sebelum dia meninggal. sehari sebelum dia meninggal je ada family aku pergi melawat dia, tapi arwah memang dah tak ada interaksi. mungkin masa tu roh dia pun dah nampak roh2 lain. sebab arwah masa tu asyik panggil arwah mak bpk dia saja.

tahun lepas bertambah ahli baru bila adik aku dapat anak pertama & maka nya aku pun secara rasmi nya dah jadi mak long. tahun ni pun insya allah bertambah lagi ahli baru. Insya Allah tahun ni pun kalau ada jodoh, adik ipar aku pun nak kahwin.

Masuk umur 30 ni, tak ada apa sgt yang aku nak & harap kan. cuma nak kehidupan yang stable, ada duit simpanan, tak boros utk bende yang tah pape. ( tapi aku memang bukan yg suka boros pun). janji dapat gaji settel kan dulu yg penting2 macam bil apa segala kan.

tahun lepas ada travel ke luar negara 1x ( tapi aku belum buat entry holiday ni). ampun sebab tak sempat nak buat entry pastu mood dah kelaut. Insya allah dalam masa terdekat ni aku buat la entry holiday tu ( harap masih ingat lagi)

so tahun ni perancangan tu tak ada lagi la utk pergi luar negara ( kalau ada pun mungkin pergi berdua je dengan asben). tapi dalam negara tu harus la ada juga kan bercuti bawa anak jalan2, rehat2 kan diri. selalu kami ni rancang last minit je.

ini gambar percutian luar negara kami tahun lepas. agak2 mst korang dah tahu mana aku g kan.


Kepada yg masih sudi baca blog ni, dihari lahir aku ni. tolong sama2 mendoakan yang baik2 buat tuan blog ni ye. moga doa2 baik dr kalian diterima Allah. Terima kasih sebab sudi jadi kawan aku di dunia maya.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments