Shopping yg tak berapa nak shopping

By Farhana IezAna - 8:33 AM

Harini dah masuk 23 ramadhan. maknanya tinggal kurang seminggu je lagi untuk kite menyambut syawal kn..

minggu2 terakhir nie buat aku yg mmg org bandar, beraya di bandar kl nie. aku selalu shopping last minit pnya. selalu mlm raya pn kteorg still g shopping lagi tau..hihi

tp tahun nie agak xberapa nk shopping sgt la. buat pengetahuan korang la kn, tahun nie aku sgt b'sederhana dlm nk buat persiapan raya. dh la dok umh sendiri skrang nie, tp kn kueh raya satu habuk pn aku xpikir lagi..huahuahua. sini selalunya org xmkn kueh raya sgt. kalau dtg rumah diorg mkn kerepek2 je bnyk dgn makanan wajib raya yg lain la mcm rendang, lemang semue tu kn.

so sbb tula aku xberapa teringin nk wt kueh raya sendiri la..dl2 rajin jugak la mase tinggal rumah mak, buat kueh raya dgn mak dan adik.yela sbb ramai perempuan kn.skrg ble dok rumah sendiri, sorg2 je buat mmg xde mood la.(ala alasan ko je nie kn..hihi)

berkenaan persiapan raya nie, utuk rumah aku consider done je sbbnye kiteorg baru je masuk rumah sewa tu. confirm2 la semuenya dlm rumah tu yg baru2 kan..dari perabut sampai la ke aksesori rumah yg lain. so xperlu la nk tukar apa2.

utk diri sendiri pulak, last week aku ada jugak beli 1 pasang dress jubah dan 1 helai tudung.huahuahua 1 pasang je ye aku beli..kenapa just 1 pasang je????

sbb nye ada 1 pasang baju kurung modern yg sedondon color dgn suami, aku dh tempah pn. minggu nie baru nk collect kt tailor. itu pn kami g tempah dlm 2 minggu lps tau. kain yg aku tempah tu dh dkt 2 tahun aku simpan sbb dl beli sama dgn kain baju yg aku buat utk nikah tu. giler lama kn aku simpan.
tiap ahun aku wajib ada 3 pasang baju raya. so lagi 1 pasang, kiteorg suami isteri akan pakai baju nikah as a baju raya.hihihi
pasal tudung pulak, aritu sblm puasa aku ada beli tudung baru 5 helai. so xdela kot nk beli tudung dah.
kasut dan handbag semuenye dh ada yg baru beli sblm kawen haritu..hihi


utk suami pulak, die belum beli apa2 lagi..tp kasut die mmg banyak yg masih baru sama jugak beli sebelum kawen aritu.
just nk shopping baju tshirt@kemeja dan seluar jeans die jela. lagipun baju melayu die dh ada 2 psang pn termasuk baju nikah tu.
minggu nie, minggu terakhir bulan puasa baru la kami nk bershopping nie..

tp..tp..tp...
kami hanya akan speed sikit je utk raya nie. sebab nak kena simpan duit nk g 2nd honeymoon tengah bulan 9 nie..kali nie kena simpan bnyk sikit sbb bercuti kali nie selama 5 hari.
then 1 hal lagi sbb nnt nk collect album kahwin pn kena pakai duit jugak sbb aku belum bayar full lagi..kuang..kuang..kuang..


bagi aku la walaupun tahun nie xde la beriaya2 dgn persiapan raya aku, tp cukup bermakna sbb pertama kali beraya sebagai isteri org. walaupun rutin raya aku sama je ikut suami jugak sebelum2 kawen dl, tp tetap lain jugak perasaan je dgn beraya masa bergelar kekasih lepastu tunang dan sekarang isteri pulak.



  • Share:

You Might Also Like

14 comments

  1. sambut biasa2 je dah cukup kan... yg penting new experience sbb dah ada suami... hehe

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya awak :D

    xpe yg penting beraya dengan suami kan..

    ReplyDelete
  3. tak sabar kan nak raya! nak2 dah bersoami ni kan

    ReplyDelete
  4. @diyana: aah smbut biasa2 ok la..tp dh cukup 3 pasang tu kire ok dh tu..hihi

    @rina: slmt hari raya jugak. harus la kne rye dgn suami..hihi

    @WE: ana biasa je sbb mmg tiap tahun pn beraya pertama dgn die..

    ReplyDelete
  5. Sonok la farhana,, raya dgn suami tahun ni... Hehehe..

    ReplyDelete
  6. Ok dija teringin nak jalan2 kat bandar di malam raya, tahun ni raya johor dulu, dah ajak encik suami jalan kat bazar karat malam raya nanti, nak tengok ramai2 orang saje nak sesak2 hee mana tau ade barang murah boleh belikan hee ana ngan husband dua2 org kl ye?

    ReplyDelete
  7. @sarah: xpe sarah pn bly jgk xlama lagi bly raya haji sama dgn suami..

    @Dija: johor pn sesak sama je mcm kt kl kn??ana pn xprnh sampai johor lagi..hihi

    ReplyDelete
  8. sama lah cik pia pun shopping sikit aje... lgpun m nk masuk rumah sewa, lg banyak nak pakai duit kn

    ReplyDelete
  9. yela..tp xpe..still ada yg baru jugakkn..hihi

    ReplyDelete
  10. selamat hari raya..ckuplah berbelanja yg penting2

    ReplyDelete