Gaji naik..Horay!!!!

By Farhana IezAna - 9:20 AM

Entry kali nie bukan nak berlagak atau apa.saja nak share pengalam aku kerja sekarang..
Semalam hari happy utk aku semalam sebab dpt info gaji aku naik..
tapi xdela masyuk sgt cuma dpt la meringankan beban sikit2..
bos nie mcm tau2 je aku perlukan duit sekarang.
1 lagi macam tau2 je aku nak cari krj lain..tp sampai sekarang still tak berhenti2 jgk..
belum ada rezeki kat luar lagi.

kalau ada peluang lain kt luar sana,aku mesti akan berhenti krj sini..Environment yang xbgs,lagi2 dalam ofice semuanya perempuan..mcm2 hal la..
yang bestnya bos mmg jarang masuk,kalau masuk pun paling lama dalam sejam tu pun sebab ada appointment kt ofice@settelkan hal dekat office nie..
tau2 jela bile bos jarang kat ofice nie kite rasa free sikit la,tak tension sgt kt ofice.

yang tak best nya multi tasking..
walaupun aku nie kelulusan Architecture Design..sekolah teknik civil eng..kirenya aku nie based on Construction la..
tapi sekarang tah la mcm semue krj aku tau..aku kena buat..
sekarang job aku,dh mcm projek manager.semue job under aku,aku kena manage dan tau flow krj kt site.tension mmg tension lagi2 company nie pekerjanya majority dari myanmar,nepal dan vietnam.ada yang tahu B.I tu ok la..ada yang tak tau tu masak aku.serupa mcm itik dan ayam bercakap.lain aku suruh,lain diorg buat.
New knowledge aku yang paling out dari skill aku,pasal pengurusan KAYU. kayu untuk buat rumah tu,sama ada utk buat lantai,bumbung,pagoda @ pape jela..
boleh nie katakan lebih 50% pasal kayu aku handle.dari pemilihan kayu,sampai la kayu tu dh siap pasang kt rumah org.Mula2 mcm terbeban la buat benda kite tak tau pape nie..tapi lama2 mcm syok..tp bile tak cukup pekerja nak handle certain2 hal tu yang payah sangat.sampai aku sendiri buat krj2 tu semue.

The best walaupun sebok,tapi aku tak payah outstation,jarang kena attend metting..area klang valley je aku kena pergi site,pergi metting..metting tula yang paling aku malas sekali.tak suka bende2 yang formal dan serius nie..

sebenarnya aku lebih suka tajam kan lagi skill berkenan architecture.teringin sgt nak join arkitek firm pulak..tapi belum ada rezeki..aku rasa skill aku pasal architecture pun dh berhabuk agaknya.tak pun dh berkarat dalam kepala nie.bile selalu dtg arkitek firm company lain,rasa seronok je,tp environmentnya xbest.office selalu sunyi,hari2 mendapat drawing je.bosan pulak rasanya kan..

kadang2 kite selalu mintak lebih,bile dh dpt lebih lagi nak lebihkan..
manusia tak pernah puas dengan apa yang dia ada..
aku harap aku tak macam tu..niat hanya nak cari rezeki yang halal dan tambah pengalaman.
that all. =P



  • Share:

You Might Also Like

0 comments