Kegilaan Mengendong Anak

By Farhana IezAna - 10:00 AM

Assalamualikum...


 Ni nak cite sikit psl kendong mengendong ni kan..

Korang tau x anak yg selalu dikendong/dipeluk erat,jiwa die lebih stabil berbanding anak yg jarang dikendong bila besar nanti..

Ah xkisah la korg nk percaya ke x..tp aku percaya..hihi aku punya suka la nk tafsir apa pun kn..

Arsya Qaysara(anak aku la tu) sekarang 9bulan 10kg..every month naik 1kg..lahir dgn berat 3.05kg..jd korg kire la sendiri setiap bulan berat die berapa..

then korg banding kan dgn aku yg berat 39kg. ko rasa aku larat ke nk dukung mcm biasa anak aku lama2???

aku ni dok rumah flat je kot..xde lift2 ni..kne panjat tingkat 3..rumah mak aku dgn rumah mak mertua aku tingkat 5..ko rasa xpenat ke,xsakit ke tangan ko dukung anak berkilo2 naik tangga???
 
mmg x la kn..bayi biasa la stiap peringkat umur die tukar2 perangai..ada 1 tahap anak ko mesti nk berkepit je dgn ko..so cmne ko nk buat krj rumah ke kn..

kalau ko kuar rumah,selalunya parents mst ada stroller kn..ko mst pernah mengalami peristiwa anak tak nak dok dlm stroller then terpakse la ko dukung je anak ko tu sambil shopping..ko rse bape lama ko bly tahan nk dukung anak tu????

cm aku mmg dari Arsya umor 3bulan,aku dh start pakai SSC(soft structure carrier).. Actualy SSC sesuai utk bayi umur 4bulan dan keats sahaja..bawah umor 4bulan lebih sesuai pakai carrier lain..tu nnt aku cite lain la ye..

mulenya aku ni pengunan SSC ErgoBaby..bukan yg fake ye..original aku beli dr vendor yg sahih..aku beli dari FabulousMum Puchong. 
Sesapa minat Ergo please jgn la beli fake ye yg berlambak2 jual kt luar dgn harga yg sgt2 murah berbeza dari harge original ergo..

aku mls nk cite pnjg lebar..tu lain kali aku buat entry psl SSC, Babywearing ni semuenya..

skg aku just nk tunjuk gmbr2 selama aku berbaby wearing/kendong..















ko tgk dr gmbr pn boleh tahu betapa senang je hidup aku mengendong anak..
semue benda ko boleh buat, tanpa ada had..
anak ko pn enjoy, happy, seronok kena kendong...


Happy BabyWearing :)



  • Share:

You Might Also Like

0 comments