Kehidupan lepas kahwin

By Farhana IezAna - 5:04 PM

Hai Blogger semue,

firstly nk mintak maaf kt blog nie sbb dh lme abaikan blog nie..

2 minggu lepas mmg bz sgt dgn settelkan kedua2 majlis, g honeymoon, settelkan hal rumah sewa sbb nk agkut2 barang semue, kemas2 rumah, susun menyusun, tu psl la langsung terabai blog nie..


actualy aku xtau nk start review psl wedding tu dari mana..hahaha

lepas kahwin nie jadual aku berubah dh.
hari2 bangun pukul 6.30, mandi dan solat subuh pastu sediakan sarapan (ala wt air kopi dgn roti je..hahaha) baru 3 hari start keje nie ha..

pastu kol7.30 dh kuar g krj skli hubby anta naik moto je..tau2 jela klo ikut LPD dari kinrara ke sunway, aduhai klo naik kete tentu sebelum kol7 dh kuar umah..mana sanggup aku ha..
lagipun lagi jimat duit klo naik moto kan..

balik kerja kol 5.30 tp tunggu hubby ambik mahu kol 5.50 baru aku kuar opis. smpai umah kol6 terus siap2 utk masak pulak..
org xpro, masak 2-3 lauk makan masa smpai kol 7.30 gitu. pastu kemas dapur. kol 8 lebih baru la makan lepas dh mandi, solat semue kn..

lepas makan, aku lipat baju, susun, kemas umah sikit2, bagi EZZ & ANN(sugar glider) makan sambil main2 dgn diorg pastu tido..
kol12 baru aku tido ko, itu pun klo aku xngantuk lagi la..paling awl aku tido pn lps dh kawen nie kol 11.30.

Hubby aku nie rajin sgt, die lebih xreti dok diam dari aku. ada je krj die dok mengemas macam2..kdg2 aku biar kn jela die nk wt apa pn..mmg happy sbb dpt hubby yg suka mengemas nie, tp kdg2 kite rse penat pulak tgk die..yela kite baru je nk rehat pastu tgk die dok mengemas plak.. selalunya bab basuh baju nie, kalau aku ada basuh baju pakai tgn, hubby akn settelkan baju yg dlm mesin basuh tu..pastu hubby jugak la yg sidai baju2 tu semue..tp aku la yg lipat baju tu nnt.
pastu kalau aku dh masak kn, hubby la yg kemas dapur tu nnt..means die smbil2 tolong aku basuh pinggan mangkuk, sayur ke apa ke yg patut.


sama jugak kalau aku vacum umah, nnt hubby mesti mop umah pulak..gilir2 katanya..
Hidup berumah tangga nie bukan la utk seronok2 je..tp sebenarnya yg paling penting kena saling melengkapi dan memahami kn..

sekarang nie aku xdela masak tiap hari pun, selang sehari baru aku masak..yela xlarat kot nk masak hari2..aku balik krj pn dh penat..kdg aku dh masak 2 lauk, pastu hubby wt 1 lauk lagi tp yg simple2 jela mcm wt telur dadar ke..hihi

lupe nk bgtau, aku sebenarnya xberapa sihat pn sejak minggu lepas..bukan xsihat apa tp muke aku kena allergik teruk..alkisahnya sebab aku g pakai sun block kt muke..semue hubby punya pasal la..sampai skg xbaik lagi tau..abis bengkak, merah, pastu mcam terbakar 1 muke aku..sekarang muke aku jadi kering dan mengelupas..dlm 2-3 hari ni baik la agaknya..

  • Share:

You Might Also Like

5 comments

  1. Waaa..pengantin baru..

    life lepas kawen memang berubah habes ea :)

    ReplyDelete
  2. bestkan hidup lepas kawen? hehe...untung sgt bila dapat suami yg rajin yg xperlu dipaksa buat itu ini. sayapun! hehe. Alhamdulillah...Mintak2 allergic awk cpt sembuh!

    ReplyDelete
  3. take care dear!

    bz nya life lepas kawennn..hihi

    ReplyDelete
  4. lmbt nya tido...
    kitorg kdg2 kul 9 dh lebuh dah....
    penat kerja laa kenkonon nya... padahal penat atas jln je... huhu

    ReplyDelete
  5. waaaa. sgt2 best pas kawen......... haha..

    tahniah pengantin baru!!..

    segalnya mmg perlu berubah kan?...

    ReplyDelete