Baju Nikah yang Tak Siap2 Lagi

By Farhana IezAna - 10:12 AM

Morning semue..

Cite sikit pasal baju nikah kteorg,
Kain nie kteorg dh lama giler la hantar kt tailor since bulan 9 tahun lepas.
dari mula lagi dh ckp nak baju nikah nie siap awl dlm hujung bulan 3-awl bulan 4.

Tapi skrg nie dh nk tgh bulan 4, aku xtau la baju aku nie dh siap ke belum,
yg aku tahu la baju En Tunang dh siap. tp kteorg belum lagi g fitting.

sebabnya igt nk fitting sekali time baju aku dh siap.


Nie la baju En Tunang, tak tahu la die pakai ok ke x..En Tunang nie cerewet sikit bab2 baju die. (lebih cerewet dari aku tau pasal penampilan diri nie)
Baju En Tunang nie die dh siapkan bulan 1 lagi, tapi tang baju aku pulak kelaut...







Utk baju aku, nie je gambar yg paling latest aku dpt nk hujung bulan 3 aritu.
Mula2 ada problem sikit psl tang kt dada tu..
kalau korang tgk tang dada ada kedut2 kn, tailor nk cantikkn banhagian tu die xnk bg nmpk jahitan sambungan tu, die bg idea suruh aku tambah beading@ wt patchlace kt situ,
aku procedd je tapi aku inform klo patchlace design mesti ala2 mcm beading yg mmg dh ada kt baju aku tu, + patchlace tu nnt pn nk guna utk kt veil.
Veil aku pn, aku suruh tailor nie yg buat.
tp dh mmg agak pn border beading yg ada kt kain baju nie xcukup utk nk buat kt veil kalau aku buat border tu utk bawah baju + bawah kain sekali.


hujung bln 3 aritu aku tanya tailor lagi sekali pasal progress baju ni, die inform, die tgh betolkn tang dada baju tu lagi, kalau boleh katanya xperlu la nk pakai patchlace  kt situ. sebab die ckp ssb nk cari patchlace yg design ala2 border beading yg asl kt baju aku.
so aku xkisah jugak la kn, jnji baju aku nmpk cantik + kemas.

sekarang dh tengah bulan 4 still diam je ( xkn die perap baju aku 2 minggu kot kn xwt pape). harap kali nie bile aku tanya lagi psl progress baju nie, ada la berita senang hati skit.
aku nie xsenang hati la selagi baju nikah nie xsiap2 lagi. lagipun dh inform awl2 lagi, nk ambk baju nie ble. mmg kteorg nk ambik awl sbb xnk pening kepala last minit.
banyak dgr cite psl baju nikah yg xsiap2 la, bnyk prob last minit la. so aku mmg avoid jadi perkara cm tu.


harap sgt la baju nie siap minggu nie jugak.


nie gambar belakang baju tu, pn belum siap sempurna lagi, sebabnya mmg dh ada butang tp butang ny belum berbalut lagi.

Bile pikir2, aduhai susah sgt ke nk buat baju aku nie??
kalau susah sekali pn, aku dh bg awl kot kt tailor tu..
lagi 2 bulan nk kawen nie, mood mcm2..
dh la aku nie byk bende lagi nk pikir.
pasal umah sewa la, pasal hantaran la, pasal mcm2 la..


Please la siapkn baju nie cepat..klo lambt nie, xcntik+xsedap jgk mmg mengundang ke________ ni.
Paham2 sudah la.

  • Share:

You Might Also Like

10 comments

  1. dugaan...

    kena bersabar ni

    :)

    ReplyDelete
  2. inshaAllah akan siap juga nanti dear. Keep on follow up ye. Jangan stress2 tau.

    ReplyDelete
  3. @chacha: mesti kne sllu follow up klo x nnt lagi bnyk prob kn..(nie pn belajar dari ex b2b)

    ReplyDelete
  4. baju ayong pn x siap lg...tp ari tu da fitting...ok la..ni die tgh oter2..tp die mmg ckp baju akan siap 2 mnggu sblm...arap2xde pape mslh la...huhu...

    ReplyDelete
  5. xpe2...jgn risau..ade tu..tp try update ngan dieorng ek..cik mah lagi sebulan br dapat tgok bj nikah..hehehe...insyaAllah semua akan okey...

    ReplyDelete
  6. @cik Mah: bukan apa, ana mmg dh nk ambk awl pn..tula yg benganga kalau janji tp xbly siap tu..

    @Ayong: ayong still ok lg dh g fitting..ana fitting pn belum lagi sbb bju xsiap2..

    ReplyDelete
  7. klu fyqa mesti dh bebel2 kt org tu huhuh. insyaallah klu sis sllu cntc dy mst dy siapkn cepat2 :)

    ReplyDelete
  8. sweet je warne baju awk tu. mesti bole siap tu. pk positif ye. jgn lupa desak tukang jahit tu.

    ReplyDelete
  9. bertabah hati dear.. anggap sahaja ujian.. kuatkan semangat.. in-sya-Allah sempat siap baju nikah u dear...

    ReplyDelete