Iklan Bernas 2012 yg menyentuh perasaan

By Farhana IezAna - 9:26 AM


Mesti ramai yg dh tgk iklan nie kan..sgt sedih ok..sapa yg xsedih tu mkne nya xde prsaan la tu..hati batu org kata..

ramai yg tertanya2 kn betul ke adik2 nie cacat/anak yatim..adik ahmad dan adik fizi nie mmg oku.harini dan sekarang nie ada adik2 nie jd tetamu jemputan ht am krew hot fm..

aku dh dgr dan tgk iklan nie bnyak kali..tp setiap kli tengok je mst sedih..member ada yg smpai nagis2 lagi tu..aku just nagis sekali jela..

lagi 2 hari je nak raya..alo sedih sgt nak tinggalkan bulan ramadhan..tah jumpa lagi ke x..harap umur panjang boleh jumpa lagi tahun depan..banyak yg berlaku dlm diri aku bulan2 puasa nie..memang org xnampak dari luaran mcm berlaku pape ke kt aku..xde pape pun yg jd..tp perubahan tu dari hati aku sendiri..kadang2 aku rasa aku mcm aku nie islam dari segi nama je..walaupun aku tahu psl islam,prnh bersekolah kt mahhad tahfis walaupun xlama..kadang2 rasa menyesal dl xnk habis kan sekolah kt tahfis tu..klo dl aku pelajar tahfis mungkin aku xkn mcm nie..dan aku mungkin takkan rasa mcm yg aku rse sekarang.

teringat 1 kata2 hikmah. org selalu ckp jgn menoleh kebelakang,terus melangkah kehadapan..tapi kdg2 kite kena jugak toleh kebelakang utk peringatan dan sebagai kenangan. dlm hidup nie kalau kite xtoleh kebelakang,takut2 akan ulang/buat kesilapan.contohnya la bile kite drive, kite kdg2 kena jeling cermin sisi, utk ubah haluan kan..cube kalau xtengok cermin sisi,tetibe ada moto ke dh boleh jd excident kan..sama la dengan kehidupan kita hari2.kadang perlu beringat2 yg baik diteruskan,yg dl buruk2 tu cube kite perbaikinya untuk masa depan. jgn pulak kite salahkan sesapa utk perkara dl kite.tp jd kan iktibar..


~sekian~

ps~hidup jangan dibelenggu kesilapan lalu..tapi jadikan kesilapan lalu sebagai pandu arah utk merubah kepada sesuatu yg baik.peace ;)


  • Share:

You Might Also Like

2 comments

  1. iklan ni memang sedih...sayu jer rase kat hati..pagi tadi derang kan ahmad ngan fizi tu kat hot fm..memang betul2 same macam kat dalam tivi..lagi ar sedih...tapi may be bukan anak yatim ar kot..tak sempat dengar habes kene masuk opis..huhu..:)

    ReplyDelete
  2. bukan anak yatin rasany..sebab td ad mak diorg jgk..

    ReplyDelete