Duit raya Rm100!!

By Farhana IezAna - 2:44 PM

Sabar la wahai hati..
al kisahnya duit raya nie comp. yg bg..(yg mcm2 hal nie la)

korg yg prnh bce kisah aku yg nk berhenti krj, msalah comp. yg mcm2 dan mcm2 masalah lg la..


sebelum raya aritu kn aku dh cite psl nk resign tu, sehari sebelum cuti raya(jumaat) aku bg jugak surat resign tu kt Secretary Bos(xberapa nk secretary la) aku.sebab ny 1 hari aku tgu bos aku msuk tp xmasuk2 jugak..so terpaksa la bg jgk kt Sec. die tu. selalunya bile sehari sebelum cuti raya,bos aku akn bg duit raya kt staff,ala staff melayu 2 org je pun.

disebabkan bos xmasuk jgk,secretary die la yg bg duit raya tu.lps secretary die bg,aku pun pass la surat resign aku kt secretary die nie.tp duit raya tu aku simpan dl,lgpun xsedap la nk kembalikan semula pada secretary die.aku mmg ingat xnk ambk duit tu kalo bos aku bg..disebabkan secretary tu yg bg,aku igt nk pulangkn semula kt bos..kot2 bos kau nk mengungkit ke kn..

Bos aku nie mmg suke mengungkit@mcm xikhlas pun selalunya..terjadi kt staff dl2 jugak..
so aku dh berniat la nk pulangkan je nnt..kg di katanya aku dh dpt duit pastu nk resign plak..
so aku biarkan jela duit tu dlm envelope tu..xbukak pun(lgpun bergam),xtau la nilai nya berapa..

tetapi pg td aku baru je bukak envelope tu itupun lepas semalam bos aku bru tny aku psl resign..so aku tgk die mcm ok..tu yg aku nk bukak envelope tu..
sekali kau terkejut aku dpt rm100..

bukan terkejut apa,terkejut xsgke..igtkan lg banyak@sama mcm taun lps.nie dpt sikit giler..
bukan nk merungut @ xbersyukur ok!!!(xniat pun nak apa2 dri org lain)

lps aku tau dpt rm100 je,mmg dlm hati ckp tak menyesal langsung la resign..
raya taun lepas aku dh krj sini 8 bulan dpt duit raya rm300..

taun nie???hampeh rm100 je bg..baik xpyh bg,lg xskit hati kan..
kalau aku xresign,mmg la aku skt hati..

nie bukan kali pertama la aku kena..
awl taun hari tu aku dpt bonus separuh dari gji sebulan aku pun xsmpai..mmg mse tu kecik hati sikit..

org lain dpt bonus kurang2 sebulan gaji..klo staff cina2 lagi la bnyk kn..3-4 bulan gaji lagi..
padahal aku nie lgi lama krj sini dri diorg..hayo..
tapi mase tu just pikir xpela xde rezeki aku..

sini mmg cmnie la bos berat sebelah..even aku nie buat krj perfect ke x sama je..aku memang jarang sgt kne mrh dgn bos..tp tah la mana silap nya aku..so lama2 bru aku tau bos aku nie bile die rse org nie xpenting,die xmenjaga sgt..so bg ala2 jela..gaji aku pun paling lowest kt sini..mintak tinggi pun xdpt..pdhl aku la yg macam2 krj kena buat..

dekat 2 tahun aku bersabar,sib baik dpt krj lain jgk akhirnya..mgkin rezeki aku kt tempat lain kot..
xkisahla berapa org nk bg pun janji berbaloi kan..=)

  • Share:

You Might Also Like

0 comments