Update Wedding Progress

By Farhana IezAna - 11:56 AM

lagi beberapa hari je nak masuk bulan 10 dh kn..cepat betul masa berlalu.tau2 je dh hujung tahun..
 
sebelum tu aku nk ucap tahniah buat kawan2 blogger yg nikah harini/minggu nie..

target aku utk bln 10 nie nak book OP.akan terlaksana dlm minggu dpn..

bln nie aku dh settel banyk bende yg penting2 dh..
vendor utk butik pengantin termasuk baju sanding dan pelamin pun ada dh book.

ye baju sanding aku mmg kena tempah baru memandang kan aku terlalu kecik dan aku nk baju yg ikut tema color.
so aku kena tambah sikit untuk wt baju baru.harga ok la nanti aku bgtau ye.

now aku tengah hunting design2 baju sanding yang aku nk buat nnt.tapi aku dh serabut pun.xtau nk pilih yg mana yg sesuai untuk aku.
dl aku pernah post entry untuk buat hantar tailor kan pasal baju sanding aku tu tp memandang kan aku rse nanti baju tu mst agak susah nk terjual sebb saiz aku,so aku tempah baru je dari butik pengantin.

Vendor aku untuk bab nie aku dh pilih Butik Surizlan Bridal House.
kenapa wt aku tertarik kt butik nie sebabnya aku suka trend mark die yg pakai banyak bunga dan xkisah nak pilih pelamin oval ke frame ke design cm mne2 pun even nanti ada pelamin baru pun die kire sama je.yg penting ikut pakej yg kite ambk la sama ada 1 panel ke 2 panel ke 3 panel.Panelnya xkisah mana2 pun boleh pilih.hahaha siok oo.nk cmpur panel pun boleh..hahaha

kite tengok sikit pelamin dari butik kak su nie..










yg paling best,kak su akn sketch dl sebulan sebelum majlis kita untuk mintak approval design before pasang pelamin nanti.kalu xsuka boleh ubah2..ha best kn..

kalau pergi butik die,banyak baju cantik2..tp xde size aku..huhuhu

kak su bagi aku mase sampai bulan 2 untuk cari design baju yg aku nak..tp mcm2 yg wt aku serabut nk pilih design nie..

dalam entry inspirationwedding-dress-2 aku pernah ckp design baju yg aku nak



.tp rasanya itu design untuk tahun nie.sebab tahun nie dh banyk org wt design tu.then kat butik kak su pun ada beberapa baju yg design cmtu.

so aku rasa nak pakai design lain la..
tetibe harini terlintas plak nak baju combination songket dengan lace/chiffon.







 
 






design yg aku nak cm kt bwh nie..element muslimah..


cube bayangkan yg bahagian dlm tu
pakai fabrik songket then luar tu pkai fabrik chiffon.
agak2 nya ok x?

kalau jadi la nak pkai songket,aku kena mintak kebenaran mak aku dl.sbb nya die awl2 lagi dh warning aku supaya jgn pakai songket.katanya old fashion.tp aku rasa mcm dh naik balik je element songket nie.kita kasi modern sikit then try combine songket dengan fabrik lain.mst tak nampk old fashion kan..
 

  • Share:

You Might Also Like

1 comments

  1. cntik songket...cik mah ingt nk pkai masa bertandang nnti....

    ReplyDelete