Cite Saja2..

Rindukan Seseorang =(

5:14 PM

Ye aku sekarang sangat rindukan seseorang yg aku paling syg..
aku syg die sama je mcm aku syg bakal suami dan abah aku..

Banyak perkara yg aku xsempat nak buat utk dia..
bermula dari kecik aku selalu bersama dia.
kemana saja die nak pergi, mesti dia ajk aku..
dia selalu lebihkan aku dari cucunya yg lain..

ye aku cucu kesayangan nya.

dari kecik dh niat bile naik sekoleh menegah nak sekolah kt kampung boleh dduk dekat dgn dia.
aku mesti boleh tolong dia hari2..
tp tak kesampaian sebab kesihatan dia xmengizinkan utk dduk kt kampung..

bila aku dh smbung belajar, belum kerja lagi aku dh pikir nk bg die duit tiap2 bulan..
walaupun tak byk, sikit pn jadi la kn..
tp tak kesampaian jugak..

dia dh pn menemui illahi.

tp aku redha masa die dh tak ada..
hari yg dia meninggal tu, perjalan balik nk jumpa dia, aku tahan je x nk nagis..
walaupun sedih sbb xsempat jumpa dia sebelum die meninggal..
tp aku redha jugak..

aku tatap wajah dia buat kali terakhir, sgt tenang mungkin ini la muka org yg menghafal al-quran.
tak lalai tanggungjawab pada agama.sgt mendahulukan Allah dlm segala hal.

aku redha bila tgk wajah dia tenang je.aku xnk cium pn muka dia sbb aku takut aku xdpt kawal perasaan. aku sempat bacakan yasin sebelum dia dikebumikan..menitis air mata masa tu..

banyak yg aku xsempat nk buat dgn dia. tp aku redha jgk..

tp beberapa hari ni aku terkenangkan arwah.terkenangkan kata2 akhir die sebelum die meninggal dunia.
pesanan ny pada mak aku panjang lebar, kebanyakkan nya hanya utk aku.
ye aku tahu sampai bile2 bagi dia, aku adalah cucu kesayangan dia.

dlm bnyk nasihat dan kata terakhir dia utk aku, aku rasa dia dpt rse yg dia xsempat tgk aku kahwin..sedih sgt bile terigat tentang tu..

lagi beberapa hari aku nk kawen nie, aku selalu sedih sebab dia xsmpat nk tengok aku kahwin, tp sekurang2 nya die tahu, kenal dan pernah jumpa beberapa kali dgn bakal suami aku..

aku redha dengan semue nie..tp aku bnyk kecewakan dia. aku xtahu nk mintak ampun mcm mana dgn die..salah satu perkara dlm kata2 terakhir die, aku dh buat. aku tahu tu perkara salah tu aku xbly nk undur masa.

aku rindu sgt atuk aku..
kdg2 rsa nak sgt jmp atuk..
rasa nak sgt atuk ada masa majlis kahwin aku nnt.
aku tahu dia sllu gembira bila tahu pape pasal aku..nak2 lagi aku nk kahwin nie..

seumur hidup aku dia je satu2 nya atuk yg aku ada..atuk kesayangan aku selamanya..
selalu aku berdoa semoga aku jmpa atuk dlm tidur..bnyk perkara yg aku nk ckp..


Rindu nya pada atuk..=(

You Might Also Like

1 comments

  1. sabar sis.. kalau rindu sedekah kan Alfatihah =)
    btw kita pon rindu arwah datuk kte T_T

    ReplyDelete

SUBSCRIBE