welcome back..=)

By Farhana IezAna - 11:15 AM

Salam Jumaat..
pagi yg indah harini..(eh mcm nk tgh ari je..kuikui)


Syukur sgt aku dh sihat pn.dh tak demam, tak selsema dh..
baru ingt semalam kalau still demam lagi harini, maka nak ambk injection jela..(aku selalu klo demam je mst ambk injection, pastu baru baik).


bak kata tunang aku, "sayang demam sebab terkejut makan tomyam thai yg pedas, merah giler tu kot"
huhuhu ayat perli aku nie..


ye memang hari ahad lepas, pagi2 aku g balik kampung belah bapak aku sebab 2 pupu aku kawen. lps tu terus grk g kl singgah jakel kejap(sempat je kn)..kat jakel aku dapat beli 2 pasang kain utk pengatip aku dan en Tunang.so semue skli 4 pasang la.Then dpt jugak 1 pasang setiap sorang utk FFIL. 1 pasang sorang utk majlis bertandang saja.utk FFIL kami beli 5 pasang semueny.

kami tak lama pn kat sana.harge murah, cari warne dgn kain best2 je terus rembat jela. Total damage haritu rm350 utk 9 pasang baju.(murah tak???)
disebabkan kami dh borang lebih rm300,kami dtg 1 pasang baju kain free(tapi aku tak berkenan langsung so aku bg FMIL je)

lepastu dh beli kain kt Jakel, aku mmg mls la nk round2 kt jalan tar tu..lagi2 cuaca mase tu mcm nak ujan.
cadang nye nk singgak makan dl la sebelum balik kn..(makan aje ko igt je)

tu la igt nk mcm satay tapi tak kesampaian,kedai satay famous tu tutup pulak.so lps tu beralih ngidam nk mkn steamboat plak.cadang nak mcm kt island bbq steamboat, tp bile call je ckp dh penuh..kol 10.30mlm je free. apa kejadahnya ko 10.30mlm..dh time aku tido pon..so cancel la mkn steamboat tu.

pikir2 balik nk makan kt restoran tupai2 jela yg kt seksyen 13 shah alam tu.sini pn ada steamboat jugak tp mhl la bagi aku. so aku nk rse tomyam die la.sebab sini terkenal dengan tomyam yg pekat giler asli thai tu.tukang masaknya pn dri thailand.

bile smpai je tomyam yg kiteorg pesan tu..wallah wey, pekat giler, sgt merah tomyam nye..
bak kata En Tunang "sapa mkn nie confrim menangis".

En Tunang memang hantu tom yam pn. walaupun kiteorg mkn smpai meleleh2 hingus, air mata, peluh semue, tp kuah nya licin tunang aku hirup. teruk kn..

malam tu jugak terus aku demam..huahuahua...
demam tu bukan sebab tomyam tu ye..tp mungkin sebab selalu kena hujan, kurang minum air masak.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments