Liebster Award =)

By Farhana IezAna - 10:43 AM

 Pagi nie ternamapk pulak 1 comment dari Ms Nelly. Thank sebab info aku psl bende nie..


Mungkin ada yg xtau lagi apa itu Liebster Award kn???
Liebster award ni adalah award utk blogger baru atau mana-mana blogger yg mempunyai 200 atau kurang dari 200 follower. 

Mungkin utk menambahkan kenalan blogger.



The Rules:

1. List 11 facts about yourself.
2. Answer the 11 questions given to you.
3. Create 11 new questions for the bloggers you nominate. 
4. Thank the person who nominated you and link back to their blog. 
5. Choose 5 bloggers with 200 or less followers to nominate. 
6. Go to each bloggers' page and let then know about the award. 




Now Im list down 11 facts about me:

1. Nama aku paling pendek antara adik beradik.
Semuenya ada 3 nama tp aku ada 2 nama je..

2. Aku mabuk kenderaan darat sejak kecil lagi.
semue kenderaan darat bile aku naik je mesti pening2 lalat @ muntah termasuk naik moto..hahaha
Kenderaan laut aku pasti lagi la.tp utk kenderaan udara aku ok je..

3. Semasa aku dilahirkan, aku lahir secara normal tp masih dlm kantung air ketuban.
Mungkin tak ramai baby yg lahir mcm tu. dan doc yg sambut aku lahir pn diorg terkejut sebab aku masih kekal dlm kantung.

4. Aku pernah bersekolah di sekolah pondok
Jgn tak percaya yg aku pernah jejak dan bersekolah kt sana.hahaha

5. Tak pandai berenang sgt dan trauma naik pelampung atas air
Aku pernah beberapa kali lemas semasa pakai pelampung kt laut dan kolam renang masa kecik2.

6. Alergik pada ubat Antibiotik
Dh beberapa kali kena allergik smpai 1 badan berbintik merah, panas, gatal. ampun lepas ni xnk ambk ubat antibiotik lagi..lebih relak kena injection je..

7. Sgt suka kumpul kasut heel.
Aku mmg pantang nmpk kasut heel yg mana2 kedai kasut.kalau kena gaya je mesti terus beli punya.

8. Tak suka pakai kasut flat.
Aku memang tak suka pakai kasut flat even selipar aku pn still bukan flat jugak.

9. Aku tak boleh bau segala minuman coffee
Kalau bau pn tak suke tentu2 minum pn tak kan..

10. Sgt sukekn aktiviti luar dan lasak
dari sekolah lagi ikt camping mcm2 tempat.even aku membesar kt kampung yg ada hutan belantara + sawah padi

11. Teringin nk jadi cikgu dari kecik lagi
tapi tah kenapa lepas spm aku boleh beralih arah..last2 smpai sekarang tinggal angan2 je.konon ny nk jadi cikgu ajar lukisan kejuruteraan.



Now Im answer question for Ms Nelly:

1.Apakah bakat tersembunyi anda?
Bakat tersembungi aku apa ye???emmmmm
Pandai sketch gambar org kot tp kena tengok time tu@tgk picture je..

2. Apakah perkara pertama yg kamu lakukan selepas bangun tidur?
Tengok henfon dulu =)

3. Shopping on9 @ off9, mana 1 pilihan anda?
better off9 kot sebab boleh pegang, rasa, tengok sendiri. tp 2-2 aku buat jugak.

4. Apakah perkara paling berani yg pernah kamu lakukan?
Naik Roller Coster & mainan yg terbalik2 pusing 360 darjah kt theme park.Sekali seumur hidup.pastu x main dh..hahaha

5. Dimanakan destinasi percutian impian anda?kenapa?
Menunaikan umrah + haji dan melawat sekitar ny. Boleh buat umrah dan haji sekali pastu boleh la jalan2 g jordan ke mesir ke tengok peninggalan para2 nabi.

6. Apakah perangai pasangan yg anda xsenangi dan berharap die boleh memperbaiki?
Cepat marah dan suke mencarut tp untuk diri die sendiri la bukan sebab org lain pn yg die marah tu..

7. Lelaki romantik bile die tahu apa isi hati dan kehendak kite dan diorg luahkan secara terang.

8. Anda suka makan kek perisa apa?
Of cource coklat sebab itu memang fav flavour aku pn.

9. Sila nyatakan 3 blog pilihan anda (terutama yg anda selalu lawati)?
1. wawazdonut (mum dan anak yg comel =)
2. Mila 

10. Fake or fresh flower, mana 1 pilihan anda??kenapa??
Fresh Flower sebab real ada bau tersendiri tp tak suke simpan.Just suka tengok n pegang je.

11. Berikan 3 tips utk hidup gembira cara anda?
1. Buat perkara yg kite suka dan enjoy =)
2. Kalau kite tak suke org buat mcm tu dgn kite, kite pn jgn buat perkara yg sama pada org.
3. Pikirkan org lain @ perkara2 gembira je.



6 blogger yg bertuah akan dapat soalan kejap lagi:




Soalan ny adalah:

1. Apa yang korang fobia?
2. Kalau boleh, cita2 sebenar yang korang nk jadi apa?
3. Kalau diberi peluang nk anak berapa ramai?
4. Perkara apa yg paling korang teringin nak buat??knp??
5. Siapa org yg paling korang rindu??(yang dh tak ada lagi)
6. Apakah moment yang paling korang tak sangka??kat mana dan mcm mana jadi??

Kawan2 sila jawap ye..sorry kalau soalan ny mencabar ke tah pape ke..hahaha 1 soalan je dh jenuh aku pikir nk boh soalan apa la ni..


  • Share:

You Might Also Like

7 comments

  1. Mcm surat berantai da rs liebster award ni... Ahaha...

    ReplyDelete
  2. wahhhh..x sgka blog yang Ana selalu visit, blog Mila... tq dear! =) blog mila bnyk merapu je kann...hahhahha...

    ReplyDelete
  3. hahaha.. okay2, japg anis jawab soklan2 tu :)

    ReplyDelete
  4. dah dear..hehehe http://wanisuryanie.blogspot.com/2013/05/liebster-award.html

    ReplyDelete
  5. haiiiiii.. follower ke 129

    done follow/singgah sini.. jom follow/singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Hye dear... thanks tag WE... nanti WE buat ni okey :)

    ReplyDelete