Breastpump Baru

By Farhana IezAna - 10:00 AM

Assalamualaikum...

Sebelum ni aku ada breastpump lain.aku pernah buat entry psl pump lama tu..masa Arsya dl,aku just pkai pump dlm waktu berpantang je tp pn xkerap sgt..Arsya dl mmg susu bdn sikit je..dr dia umur 2 hari,aku dh campur fm pn..Tp dia masih dpt merasa susu bdn sampai umur 1 tahun..


Bila aku mengandung lagi,aku tanam kn hati utk fully breastfeed anak kedua ni..alhamdullilah aku diberi rezeki susu bdn yg cukup utk Adaniy..

Lebih kurang sebulan jgk la aku pkai pump lama tu.lepastu aku decide nk bli pump baru je..ada beberapa sbb knp aku perlu bli pump lain.

1. Nk double pump, utk jimat masa time krj nnt.(pump dl just single pump je)
2. Nk cari pump yg ringan, rechargeable battery (senang nk bwk/pump dimana2)
3. Nk cari pump yg lebih serasi


Ok utk memenuhi kriteria2 ni,harus la aku servey dl.jenuh usha blog2 org..sambil2 cari vendor yg jual murah dan boleh test dl sblum beli..


Kebetulan masa sibuk2 nk bli pump baru tu, semue dok buat sale pump..diskaun bnyk jgk la kt semue vendor..semue lebih kurang je harga ny..


Sebelum kite usha kt kedai,harusla kita aim dl beberapa model yg agak2 best n yg memenuhi kriteria td.
1. Lacte Duet
2  Malish Ilaria

Ni 2 model target aku sbnrnye..
Aku g Pump On The Go kt Kelana Jaya utk test dl sebelum beli..
Sampai je kt kedai, terus tny tgk 2 model tu lebih dekat..tp malang ny malish ilaria dh xde stok kt kedai..tp aku still try malish ni dgn motor dia tp pump pkai model malish yg lain..(dh xigt model apa,tp promoter kt kedai tu ckp,pump tu sama je rasa ny dgn pump malish ilaria).
Utk lacte duet pulak aku cancel nk beli sbb tgk motor je dh nmpk besar gedabak pastu xde rechargeable battery.

Disebabkan lacte duet dh out dr list aku,so aku tny la promoter,apa yg bgs,senyap,ringan,popular pump yg biasa utk org yg sibuk bekerja. Promoter tu suggest aku try Autumn Serene.
Dia tnjuk motor je aku dh rasa mcm wah kecik ny motor die..


So aku pun try la Malish Illaria dgn Autumn Serene ni..

First aku try Malish dl
Apa yg best:
1. Rechargeable battery
2. Motor dia ringan jgk tp besar sikit dr Autumn serene.
3. Motor dia senyap je.
4. Pump ni best sbb boleh individual adjust mood sedutan utk breast kiri dgn kanan.contohnya kala tiba2 breast kiri tu dh xkeluar susu,so korg boleh tukar mood utk breast kiri je kpd mood simulation..
5. Ada 2 jenis mood utk simulation(9 level) dgn expression(9 level).

Yg tak best:
1. Sucking terlalu gentle utk aku..lembut sgt..aku suke yg sedutan keras sikit pastu nmpk susu turun laju je..
2. Just ada 2 mood je..


Second aku try Autumnz Serene pulak.
Apa yg best:
1.Rechargeable and removal battery
2. Kecil dan ringan
3. Ada 3 mood iaitu massage(6 level), expression(6 level) dgn power expression(6 level).
4. Boleh guna utk single pump,manual pump dgn double pump sekali..disediakan tiup utk single pump. Kalau nk buat manual pump just beli part atas utk manual pump je them sambung dgn pump sedia ada..
5. Sucking dia best sgt dgn aku..buat mood level rendah2 je pn dh terasa pump ni bekerja bgs..

Yg tak best:
1. Tak boleh adjust individual mcm malish ilaria td.so mood dia sama je utk kedua2 belah breast.


Lepas dh try kedua2 pump ni,aku dok pikir lama jgk tu nk pilih yg mana 1 kan..
Last sekali aku pilih la yg ni..








Cantik x?? purple color lg..hihi
comel,cute dan sgt berjasa..

dh sebulan lebih aku pakai khidmat pump ni..kumpul stok dr dlm pantang, lepastu pump kt opis bila dh start krj.
ni dh 2 minggu aku start pump kt opis. makin lama, makin bnyk stok susu yg dpt aku kumpul.

Moga Allah beri aku rezeki dpt susu kn anak sampai umur dia 6 bulan dan 2 tahun Insya Allah.
Amin.



ps~korg mst pelik aku hari2 post entry baru..ni semue entry dh schedule awl2..igt aku ada free time sgt ke..hahaha

  • Share:

You Might Also Like

0 comments