Kenduri Tahlil

By Farhana IezAna - 4:50 PM

hati nie tetiba nak buat kerja amal pulak..actualy aku rasa mcm nak buat kenduri tahlil untuk org2 yang aku syg terutamannya arwah atuk aku..bila dh bincang2 dgn MR BEE psl hal nie,kami cadang nak buat kenduri tahlil sama dengan kenduri kami tunang nanti.

11.11.11 cukup setahun atuk aku meninggal dunia. minggu lepas family belah mak aku dh buat kenduri tp aku just dpt balik melaka untuk sehari je,tak tido cane pn..nak ziarah kubur lg la tak sempat.mesti korg ingat aku nie org melaka kn??kat melaka tu rumah mak cik aku..dl mak cik ynang jada atuk dan nnek aku sejak dirg dh tak dduk kampung lg sbb dh uzur.

asalnya kampung atuk aku kat sungai panjang, sungai besar selangor. kt sana banyak orang banjar dgn jawa. so aku nie org banjar la.sapa yang pernah pergi sana mesti tau sana kawasan sawah padi.syok btol la kampung kt sawah nie.memang la serba kekurangan je masa dl2,tp bg aku zaman kanak2 aku penuh dgn kenangan manis.lagi2 kenangan bersama atuk aku la.

atuk aku ad 32 org cucu dan aku adalah cucu yang ke 11. tapi aku adalah cucu kesayangan atuk aku.kemana sahaja atuk aku pergi mesti dia bawak aku.hihihi..

sebulan sebelum atuk aku meninggal, dia ada tinggal kan pesan pada mak aku untuk jaga aku baik2.tak lupa jugak ada pesanan untuk MR BEE.dia nak mak aku cari baik2 lelaki yang boleh jaga aku dengan baik.

kebetulan pada kenduri tahlil hari tu la mak cik aku ckp yg aku adalah cucu kesayangan atuk aku sbb die sentiasa cite kt org pasal aku je.(tetiba rasa sedih sgt huhuhu)sebelum die meninggal aku jarang2 jumpa dia.

org kata kalau kita sayang seseorang yang dh tak ada,kite kena selalu berdoa kan die.sebab tu aku nak buat kenduri tahlil untuk arwah.banyak pesanan arwah lagi2 bab agama nie.

korang semue tolong la sedekah kan alfatihah kepada atuk aku ye.korang doakan semoga niat baik aku nie terlaksana nanti.moga2 ada rezeki untuk arwah.

Semoga rohnya ditempatkan bersama2 org yang beriman.

aku ada gambar atuk tp tak perlu la nak post pic die kt sini,tak baik kan sebab org  nya dh tak ada.aku simpan untuk tatapan aku sahaja la.

-sekian-

  • Share:

You Might Also Like

0 comments