Lady Boss Loser

By Farhana IezAna - 8:06 PM

Wah jahat tol tajuk harini kan..sebenarnya cite nie sbb harini benggang dgn sorg officemate aku nie..aku sllu bg gelaran untuk die Si Ahsoo...(hahaha Ahsoo dlm bhsa cina mksud nya apa ye??)..dia nie antara senior la kat office aku nie..actualy position die akauntan tp dia nie selalu dengki ke ape tah ak pn xtau la..belagak cm bos..

Aku ad 2 boss,tp boss pnya perangai pn tak macam Si Ahsoo nie..Kalau Ahsoo nie ada je yang dia nak tegur org,wat nie xbly,wt tu xbly..kecoh gler la pompuan sekor nie..yg lebih senior dari dia pn ok je..kalau bos takde aduhai tak habis dengar suara dia jela mrh2 org,skjp mrh2 despatch,dlm tefon pn siap menjerit2 segala..kalau betol la org tu slh pn tak baik la jerit2 cmtu sekali,aku yang dduk jauh dari dia pn boleh dengar satu2 apa yang dia ckp tu..

perangai dia lain pulak bila krj dia nak perfect@siap cpt suka2 je dia nak org lain yang selesaikan kerja die that mean dia pastkan krj dia kt org lain..1 lagi bila krj dia tak fhm,dia nak org wt krj dia tp nak org ikt ckp dia pulak..

bila ada bos wahlah sopan giler ckp tak slow2 je semua..kalau org wt krj dia pandai pulak dia ckp u wt krj boss dl la..padahal sebelum tu dia siap ckp lg i nk krj i settel harini jugak,urgent bagai katanya..hari ini dia tetiba sound aku pulak..dia lalu dkt dengan tempat aku,lepastu kebetulan ada 2 org kwn aku nie tgh berborak,teros dia sound hai u pergi duduk tempat sendiri wat krj tu jgn ask borak2 je..then dia ckp aku pulak,ha u ana haritu bos ada dekat bawah then u kena tangkap sebab sms..

sms pn jd issue,bkn ak sms selalu pn..kdg2 dlm 2-3 bls je lps tu ptg dh nak blk mcm tu barulah aku ad tgk hp blk..aku tak ambik peduli pn dia nak ckp@tegur apa2 pn..sebabnya aku tau perngai bos aku sendiri, kalau diorg tak puas hati dengan mana2 pekerja dia mesti ckp personally dgn person tu..

luahan hati sbb selama 10 tahun nie aku layan kan je perangai dia tu..tp memang panas jela gan Si Ahsoo nie.. 

  • Share:

You Might Also Like

0 comments