Pinjam Telinga

By Farhana IezAna - 10:27 PM

Kadang bagus untuk kita pinjamkan telinga kite dengar luahan perasaan org kan..advantage nya utk org tu la sebab dapat release 10sion die yang selame nie die simpan2..tp for me macam bad thing la pada org yang pinjam kan telinga tu..

kenapa aku ckp mcm tu sebab nye telinga aku nie selalu terpakse kena pinjamkan utk org..tp dh tanggungjawab kan..(susah nak ckp kenapa menjadi tanggungjawab plak) tp tula yang aku kena hadapi dlm hidup aku selalu..

aku rasanya effect tak baik untuk diri sendiri sebab dh dengar cite2 org,biasanya orang luahkan persaan menstilah benda yang tak baik@masalah diorg kan..bila kite dh selalu dengar masalah org membuatkan kite jadi berhatii2 dalam hidup supaya tak nak diri kite jadi mcm tu.

aku selalu pikir negatif bila nak buat nak buat keputusan @nak mulakan sesuatu dlm hidup nie.maybe aku trauma@takut jadi macam kisah masalah orang.tapi kadang2 aku rasa diri aku jadi kuat,lebih matang,tak buat keputusan melulu, dan hidup lebih terurus,tak menyimpang hal bukan2..

walaupun ada kebaikannya tapi aku rasa lebih kepada negatif effect juga utk diri aku.kadang2 rasa diri terlampau berjaga2 sangat.belum jadi pape dh aku ckp mcm2 negatif2 pasal orang..huahuahua teroknya dl diri nie aku rasa..

so penyelesaiany mcm mane ye..so pressure..

  • Share:

You Might Also Like

0 comments