Engagement Day:Semasa Hari Kejadian

By Farhana IezAna - 2:01 PM

Mungkin entry nie agak boring sikit tp aku sje la nak cite ape yg berlaku mase hari kejadian tu..

first pg2 aku bangun tgk2 hujan lebat sgt..dlm pikiran nie alamak harap hujan nie cepat reda la..naya la kalau sampai tengah hari..dlm kol 8.30 mcm tu hujan dh reda sikit,aku pn trun bwh,g umah bawah..majlis aku dekat rumah bawah sekali,senang la skit utk nenek2 xpayah naik ats kan..

pagi tu xdela ramai org lagi yg cuma ada family aku dan jiran2 sikit yg hantar makanan..mcm2 makanan la ada pg tu,nasi lemak,kueh,bahulu,agar2 dan lain2 lagi..semue tu jiran2 dan sedara mara yang bg..smpai abis majlis pn xabis2..

dlm pukul 10 ada org dh start dtg2 dari kalangan saudara mara la..aku just lepak2 dan br arahan siap2 dekat sesapa yg ada utk uruskan canddy buffet dan centerpiece aku nanti..around kol12 bru diorg buat la seperti yg aku suruh..

1.Kejadian dln Bilik
pukul 11 mcm tu sesi makeup bermula..dlm pukul 1 aku dh siap makeup..dan tetamu pn ramai la yg dh dtg..masa makeup tu ok la xde org masuk bilik sgt,tp bile dh lepas makeup aku dh mula tension giler sebab budak2 ramai yg masuk bilik dan kacau2..tau jela budak2 nie ada yg xmkn saman,bile ditegur wat xtau je..sakit hati giler mase tu..kalau dduk diam xpela..
mne x nya ada yang soorkkan HP aku la,ada yang sebok selongkar2 brg2 la,ada yg maen HP aku la..sampai berpeluh2 aku dok dlm bilik tu..
lepis dihalau,dtg balik..bilik aku tu xbly kunci sebab org nak solat kne pakai bilik aku.

nanti aku kawen aku nk privacy sgt2 siap ada jaga depan bilik aku lg..10sion tau klo jd mcm tu..nie 1 pengajaran la utk aku..cerite pasal makeup aku td,aku mmg puas hati la tp org ckp dh la mata aku besar,bile makeup mata aku lagi besar pulak..aduh yg tu aku xtau nak buat cmne..tp aku rase ok je..maybe org baru perasaan mata aku memang besar kot..huahua

2.Katering
seperti yang aku pernah cite dl aku ambik pakej lengkap utk E-day nie..semuenya aku puas hati la.lagi2 kateringnya sgt2 memuaskan.semue org puji makanan dan bekas letak mknan pn yg mcm hotel pny..family En Faiez pn nk pakai org yg sama untuk wedding kiteorg nanti..

3.Ramai yg sesat
Hari tu ramai sedara mara dari belah abah yg sesat sebab xpernah dtg umah aku kn..nampak sgt kt situ yg diorg nie ramai xpernah dtg..mls nk ckp lebih2 kan..so abah la yg kena pickup dan cari diorg nie..
second org kambing tu pn sesat jugak.huahua sebab tu kambing smpai kol 1 lbih,ok la die smpai lmbt.knp aku ckp ok,nnt aku bgtau ye..

4.Rombongan Lelaki smpai lmbt
walaupun rumah aku dengan En faiez bly dikatakan sejengkal je,tp diorg ttp lmbt sebab tunggu fmly die ada yg xsampai2 lg.sepatutnya diorg kne dtg umah aku lepas zohor dlm 2-2.30 mcm tu tp kol 3.30baru smpai.kol 4.30 mcm tu barula sesi perbincangan selesai.ada sikit je dari rombongan lelaki yg dpt makn kambing tu..haha En Faiez pn dpt mkn rangka2 je..huahu kecian2..

5. Sesi perbincangan
aku dh bgtau abah aku awal2 jawapan padan 2it hantarn tu tp bile pihak lelaki tny abah aku nie still masuk bilik banyak kali tanya aku..hai poning gan abah aku nie..ada 1 kejadian yg lawak la bg aku,tengah2 diorg berbincang nie,abah aku bly wat lawak..

abah: nie tau ke sapa yg nak di pinang ny?
pihak lelaki: tau,sesape je tu betol la tu.
abah: owh kalau sesape pn bly yg sana la(sambil tnjuk pada nenek aku yg dduk depan pintu bilik)hahah
pihak lelaki: panjangkan leher dan terus ketawa..tu bukan la,

sengal abah ak nie.

abah:nak tgk dulu bly la,kite pgl tgk depan pintu je.

adik dengan cousion aku pn pgl la aku suruh keluar,aku igtkan dh memang kene keluar,bergetar mase tu bile nak keluar..bile aku keluar depan pntu bilik je rasa mcm ada org tarik kain aku,aku toleh belakang tengok nenek aku yg pegang kain sebab pihak lelaki nak tgk sekejap je..

aku pn mse tu mcm blur la knp kain aku kne tarik..haha. aku kuar rupanya just tunjuk muka je..then aku masuk bilik semula..perbincangan tu still diteroskan la..

6.Sesi sarung cincin
first yg sarungkan cincin tu mak En Faiez,mase sarung tu org ramai dan aku xdengar sgt ape yg org ckp dengan aku.mak En Faiez nie ada ckp farah cincin xmuat la..aku xdgr then teros ckp HA.mase tu org ada capture pic aku,muka terkejut sgt..sebenarnya Mak En Faiez melawak je.tp aku yg xdengar teros ckp mcm tu utk die repeat ape yg die ckp..habis semue org gelakkan aku sebab wt muka terkejut cm tu..
second nenek En Faiez pulak,nenek die nie ckp kt aku,farah halusnye jari,kecik sgt..mmg jari aku kecik pn cincin pn kecik je..

7.Sesi bergambar
wat pengetahuan korg aku nie kayu bab2 bergambar nie..ambik gmbr semuenya kaku je..xtau la apa hasil gmbr dari OP nanti.org tegur bile aku bergmbr nak kne kecik kan mata aku,mana aku reti,dh memang mata aku besar..tapi nie jadi 1 praktikal la bagi aku supaya wedding nanti aku dh tau apa yang boleh aku perbaiki dari sekarang..lagi2 bab mata aku tu..haha

korang mesti nak tengok pic e-day aku kan..nanti bile dh dpt pic dri OP aku review 1 1 ye..hihi

  • Share:

You Might Also Like

0 comments