HIV Test

By Farhana IezAna - 9:41 AM


Yang nie aku ambik dari web rasmi jais.

Sebenarnya aku terbukak je web nie..aku nak cari no tefon dan senarai klinik yg ada buat HIV Test nie.so kt web jais nie ada semue senarai tu..

Just klik je kt bwh tu yg tulis warna merah,'Senarai Klinik Kesihatan'. ada no tefon sekali kt dlm senarai tu..kalau nk booking ke apa,boleh la tefon kan..

aku memang tak buat lagi hiv test nie..maybe bulan 2 nie nk uruskan semue hal2 borang nikah dan hiv test nie..bulan 2 nie akan jadi bulan yg sgt bz utk aku..

Pasal HIV test nie, aku xpasti lagi nak buat kat mana..tp kalau boleh nak wt kt klinik yg pakai kit. tak nak la buat kt klinik yg ambk darah tu..takut la..aku nie memang takut bab2 ambik darah nie..

Stiap kali org ckp pasal HIV test/En Tunang yg ckp, aku confirm ckp takut pnya..kadang2 aku tny En Tunang, bile ye kite nk wt HIV test??
En Tunang ckp bile2 pn boleh tp dh sedia ke aku??hahaha

lepastu aku ckp takut la, tak boleh2 org ambik2 darah nie (sambil ckp,air mata dh bergenang2)..
Pastu En Tunang mesti ckp cmni 'dh agak dh, nnt abg tumbuk syg bg pengsan dl..kalau pakai ubat tido lmbt nnt lelap..kalau dh pengsan,syg tak rasa pape dh'

Teruk giler kan En Tunang aku nie..???

aku bukan takut cucuk jarum,walhal selama nie kalau ambik enjection ok je..TAPI..kalau bab2 ambik darah nie tula yg aku takut sgt..aku igt dl mase study dok kolej, ada satu mase tu,kt asrama ada kes demam denggi ke malaria tah..pastu pihak koleh mewajib kn semue penghuni asrama tu wt blood test nie..just diorg ccuk kt hujung jari tu jela kan..tp aku penye takut smpai seminggu tak kuar kawasan asrama sebabnya nurse2 tunggu kt depan pintu pagar kuar asrama..

kawan2 aku 1 rumah smeu dh wt blood test mse tu..diorg ari2 dok takutkan aku,katanya nurse akn cek nama satu2 yg dh/belum wt blood test..kalau belum lagi,die akn dtg rumah terus..aku takut bagai apa tah..terus aku call En Tunang, utk ambik aku kt kolej..Bile nk kuar tu,aku terus ckp kt En Tunang, nnt pecut je tak payah berhenti tau kalau kena tahan..mase tu naik keta la..sewel giler la mase tu..sebabkan takut sgt org ambk darah, smpai seminggu aku ponteng kelas,xkuar rumah..nak mkn pn suruh kwn yg belikan..

ada lagi lain2 cite, tp tak nak cite lagi..
Korang2 yg dh buat hiv test nie kn,tau tak kt mana yg still pakai kit lagi, kalau boleh tempat yg tak ramai org la..then layanan baik..
untuk area selangor nie..

Thank.

  • Share:

You Might Also Like

6 comments

  1. salam b2b >_<
    hihi..takut jugak rupenya yea..
    xde ape la, die juz ketip kat jari hantu tu je..
    so xdelah byk sgt drh yg diambil..
    act result ujian nie valid utk 3 bulan..
    so,lmbt lg iezana blh buat..

    ReplyDelete
  2. @aisyah: tahu, tp still tak boleh jugak..takut jgk..result bukan 6 bulan ke valid??

    ReplyDelete
  3. eh silap..6 bulan la..hihi sorii slh :)

    ReplyDelete
  4. Btulkn valid 6 bln??tu sy nk settelkn cpt..

    ReplyDelete
  5. farhana.. saya pun b2b jun jugak.... bile ek agaknya masa plg bgs utk buat hiv n amik/hntr borg nikah?

    ReplyDelete
  6. sy nk buat bulan 2 nie..sebab ada yg ckp kit utk hiv dh tak pakai..so yg baru ambik darah cm org wt ujian darah jugak..yg tu ada yg dpt result dlm 2 bulan..tu yg nk wt awl tu..

    ReplyDelete